Monday, July 9, 2012

امام احمدالحسن یا همان یمانی موعود کیست؟



سید احمد الحسن(مهدی اول) یا همان یمانی موعود کیست؟

سید احمد الحسن, وي احمد فرزند اسماعیل فرزند صالح فرزند حسین فرزند
سلمان فرزند محمد فرزند حسن فرزند علي فرزند محمد فرزند علي فرزند موسی
فرزند جعفر فرزند محمد فرزند علي فرزند حسین فرزند علي فرزند ابیطالب مي
باشد. كه درود و سلام خدا بر آن ها باد.
او جانشین و فرستاده ی امام مهدی )عج( برای عموم مردم،یمانی موعود نزد
شیعیان،و طبق عقیده ی اهل سنت همان مهدی ای هست که رسول خدا)ص( به
تولد ایشان در آخر الزمان وعده داده بودند.و معزی برای پیامبران خدا و
فرستادگانش که پیامبر خدا حضرت عیسی )ع( وعده ی او را در انجیل داده
است،و نجات دهنده ای که پیامبر خدا ایلیا وعده ی ظهورشان را به یهودیان داده
بودند.
سال 9111 میلادی) 9731 ه.ج( در عراق پایتخت دولت عدل الهی همراه با اعوت
بزرگ خداوند ظهور کردند و دعوتشان توسط دلایل و احتجاجاتش نزد
مردم همانگونه كه پیامبران و فرستادگان خداوند از قبل بر قومشان احتجاج مي
كردند،در كل عالم انتشار پیدا كرد. دلایل ایشان شامل: چندین متن ) عین وصیت
جد بزرگوارشان پیامبر اكرم, كه اسم و شأن و منزلتشان در آن اشاره شده است.
و همچنین ده ها متن معتبر دیگر نزد مسلمانان،مسیحیان،یهودیان علمی که با آن -
به مبارزه و مناظره بزرگان ادیان و کل طوائف پرداختند پرچم بیعت خدا و -
دعوت به حاکمیت خداوند و نیز همراه با تایید خداوند پاک و منزه در ملکوت
توسط صد های رویای صادقه پیامبران و اوصیایی که به آن شهادت میدهند.
و همانا با خط مبارکشان مجموعه ای از کتاب هایی که شامل بسیاری از مسائل
خداشناسی بودند را در میان مردم منتشر کردند.از آنها میتوان به :کتاب
توحید،متشابهات،روشنگری از دعوات فرستادگان،سفر حضرت موسی به مجمع
البحرین،نبوت خاتمه،فتنه ی گوساله،جهاد درب بهشت،حاکمیت خدا نه حاکمیت
مردم،گزیده ای از تفسیر سوره ی فاتحه و چندین کتاب دیگر اشاره کرد.
اما هدف دعوت ایشان, همان هدف دعوت نوح و ابراهیم و موسي و عیسي و
محمد ) درود خداوند بر آن ها باد( است تا همانا توحید و یگانگي در تمامي
نواحي جهان انتشار پیدا كند. هدف پیامبران و فرستادگان هدف اوست و بیان
تورات و انجیل و قرآن و آنچه را كه در مورد آن دچار اختلاف شده اند، پر شدن
زمین از عدل و داد همانگونه كه از جور و ستم پر شده است، مي باشد; تا
گرسنگان را سیر كند و تنگدستان را در نیازمندي باقي نماند.
تا یتیمان را پس از غم
و اندوه طولانیشان شاد گرداند و زنان بیوه از آنچه كه نیازهاي مادي دارند, با
احترام دریافت كنند. تا... تا... و تا آنچه از عدل و رحمت و راستي در شریعت
است تحقق بخشد.
همانا بسیاري از مؤمنان پراكنده شده در مناطق زیادي از جهان به این دعوت
مبارك و فرخنده پیوسته اند.برای دانلود مجموعه ی کتاب های ایشان به صورت
یکجا میتوانید به این لینک مراجعه کنید:
http://205.196.122.17/sj7y6g9jf7sg/kyf2piepwaxq9on/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87+%D8%B3%DB%8C%D8%AF+%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%B9.exe



سید احمدالحسن(یمانی یا همان مهدی اول)چه ویژگی هایی دارد؟ما چه وظیفه ای نسبت به ایشان داریم؟

امام باقر ع فرمود : در میان پرچمها پرچمی هدایتگرتر از پرچم یمانی نیست . و آن پرچم هدایت است زیرا شما را به صاحبتان دعوت می کند . پس هرگاه یمانی قیام کرد، خرید و فروش اسلحه بر مردم و هر مسلمان ممنوع میشود و هرگاه که یمانی قیام کرد، به او ملحق شوید که همانا پرچمش ، پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که از او سرپیچی کند و هر کس چنین کند ، از اهل آتش است زیرا او به حق و راه راست دعوت می کند. ) غيبة النعماني : ص264)

اولا « بر هیچ مسلمانی جایز نیست که از او سرپیچی کند، و هر کس چنین کند از اهل آتش است » و این یعنی اینکه یمانی صاحب ولایت الهی است . آری آن شخص کسی جز حجت بر مردم نیست به طوریکه اگر از او سرپیچی کنند ، اهل آتش شوند حتی اگر نماز بخوانند و روزه بگیرند ، مگر آنکه آن شخص از خلفای خدا در زمین باشد و صاحب ولایت الهی از طرف انبیا و مرسلین و ائمه و مهدیین باشد .

ثانیا «او به حق و راه مستقیم میخواند» و دعوت به حق و راه مستقیم یا صراط مستقیم یعنی آنکه این شخص دچار خطا نمیشود که مردم را به باطل بکشاند یا از حق خارجشان نماید، یعنی این فرد معصوم است و با این معنی و با این قید ، شخصیت یمانی محدود میشود . فرض دیگری در معنی این عبارت «او به حق و راه مستقیم میخواند» ، کلام امام ع را بیفایده میکند و حد و قیدی برای شخصیت یمانی قائل نمیشود و حاشا که ائمه اطهار ع چنین کنند

پس نتیجه از اولا و ثانیا به این ترتیب میشود :
یمانی از حجتهای خداوند سبحان در زمان و معصوم به نص امام ع است . و با روایات متعدد و نصوص غیر قابل انکار ثابت میشود که حجت های خدا پس از نبی اکرم ص 12 امام و 12 مهدی است و حجت معصوم خدا غیر از آنها نیست . و به وسیله آنها نعمت تمام میشود و دین کامل میگردد و ختم رسالت های آسمان با آنهاست . و 11 امام از آنها گذشته اند و امام مهدی ع و 12 مهدی باقی مانده اند و یمانی به سوی امام مهدی ع دعوت می کند، پس او باید اولین مهدیین باشد، زیرا 11 مهدی پس از او از فرزندان اویند
ذُرِّيَّةً بَعْضُهَا منْ بَعْض وَاللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ (آل عمران34)


و او پس از ظهور امام مهدی ع خلیفه خواهد شد و در دولت عدل الهی ظهور مییابند و معلوم است که اولین مهدیین در زمان ظهور امام مهدی ع ، حضور دارد و او اولین مومن به امام مهدی ع در ابتدای ظهور و حرکت امام ع است تا مقدمات را برای ظهور آماده سازد همانگونه که در وصیت نبی اکرم ص آمده است و از اینجاست که شخصیت یمانی با مهدی اول منطبق میشود .

روایات اهل بیت ع ، مهدی اول را با اسم و صفت و محل تولد به طور دقیق توضیح داده اند .
اسمش احمد و کنیه اش عبد الله – یعنی اسراییل – یعنی مردم به ناچار و علیرغم میلشان او را اسراییلی مینامند.
پیامبر ص فرمود : اسمم احمد هست و عبد الله هستم و اسمم اسراییل است هرچه به او دستور داد به من هم داد و هر چه به او اشاره کرده به من نیز اشاره کرده است . (.تفسير العياشي : ج 1 ص 44 ، البرهان : ج 1 ص 95 ، بحار الأنوار : ج 7 ص 178)

مهدی اول اولین نفر از 313 یار اصلی امام مهدی ع است. بر اساس روایات از بصره است و بر گونه راستش اثری است و در سرش شوره دارد و بدنش مانند بدن موسی ابن عمران است و مهر نبوت را در کمر دارد و وصیت رسول الله ص همراه اوست و او اعلم مردم پس از ائمه به تورات و انجیل و قران است و در ابتدای ظهورش جوان است .
پیامبر فرمود : (جوانی را یاد کرد و فرمود هرگاه آمد با او بیعت کنید که او خلیفه مهدی ع است )( بشارة الإسلام : ص 30 . وفي إمتاع الأسماع للمقريزي : ج 12 ص 296 ،)

و از امام صادق ع از پدرانش ع نقل شده : در شب وفات رسول الله ص علی ع را خواست تا قلم و دواتی آماده کند پس رسول الله ص املا کرد تا به آنجا رسید : اى ابا الحسن ، كاغذ و دواتى بياور و حضرت وصيت خود را املاء فرمود و على مى نوشت ، تا بدين جا رسيد كه فرمود : يا على ! بعد از من دوازده امام مى باشند و بعد از آنها دوازده مهدى . پس تو يا على اوّلين دوازده امام مى باشى .... و تو پس از من خليفه و جانشين من بر امتم هستى ، هر گاه وفاتت رسيد ، خلافت را به فرزندم حسن واگذار كن ، كه او برّ وصول است ، چون او وفاتش رسيد آن را به فرزندم حسين زكىّ شهيد مقتول بسپارد ،.... به فرزندش حسن فاضل واگذارد ، و چون وفات او برسد ، آن را به فرزندش محمد كه مستحفظ از آل محمّد (ص) است ، تسليم كند ، و ايشان دوازده امامند . بعد از آن دوازده مهدى مى باشند . پس وقتى كه زمان وفاتش فرا رسید ، خلافت را به فرزندش كه اوّلين مهديان است مى سپارد ، و براى او سه نام است . يك نامش مانند نام من ، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبد الله و احمد ، و نام سوّمين مهدى است و او اوّلين مؤمنان است (.بحار الأنوار : ج 53 ص 147 ، الغيبة للطوسي : ص 150 ، غاية المرام : ج 2 ص241)

و از امام صادق ع فرمود: ( از ما پس از قائم، 12 مهدی از فرزندان حسین ع می آید )( بحار الأنوار : ج 53 ص 148 ، البرهان : ج 3 ص 310 ، الغيبة للطوسي : ص 385)

و امام صادق ع فرمود: ( از ما بعد از قائم، 11 مهدی از فرزندان حسین ع می آید)( . بحار الأنوار : ج 53 ص 145)

و در روایت دوم قائم ، مهدی اول و نه امام مهدی ع است . زیرا اگر امام مهدی ع بود ، باید بعدش 12 مهدی ذکر میشد .
و امام باقر ع در وصف مهدی اول فرمود : او شخصی است سرخ و سفید دارای چشمانی گود و فرو رفته و ابروانی پرپشت و برجسته و شانه ای پهن و بر سرش حراز ( پوسته ای که از سر فرو می ریزد) و بر صورتش اثری است خداوند موسی ع را رحمت کند.( غيبة النعماني : ص 215)

و امیر المومنین ع در خبری طولانی نقل فرموده :... بدانید که اولین آنها(313 نفر) از بصره و آخرین آنها از ابدال(دسته تبدیل شدگان مانند حرّ) است)( بشارة الإسلام : ص 148)

و امام صادق ع در خبری طولانی اسم یاران امام مهدی ع را چنین آورده :( ...از بصره ...به نام احمد )( بشارة الإسلام : ص 181)

و امام باقر ع فرمود: برای قائم دو اسم است. یکی اسم مخفی و دیگری اسم اشکار .اما اسم مخفی اش احمد و اسم آشکارش محمد است ( . کمال الدين وتمام النعمة : ج 2 ص 653 ب57)
و بر اساس وصیت رسول الله ص معلوم شد که احمد اسم مهدی اول و محمد اسم امام مهدی ع است .

و امام باقر ع فرمود: براى خداى تعالى گنجى در طالقان است نه طلاست و نه نقره بلکه دوازده هزار نفر در خراسان اند که شعارشان " احمد... احمد" است و رهبر آنها جوانى از بنى هاشم سوار بر قاطرى سپيد رنگ أست و پيشانى بندی قرمز رنگ بر پيشانی بسته است، گويی به او مى نگرم که از رود فرات هم مى گذرد اگر دعوت او را شنيديد بسوى او بشتابيد حتى اگر مجبور باشيد سينه خيز بر روی يخها حرکت کنيد ( منتخب الأنوار المضيئة : ص343) و احمد اسم مهدی اول است .

....

شیخ کورانی در کتاب معجم احادیث امام مهدی ع آورده است : (مهدی و خلافت جز از قریش نیست به جز آنکه مهدی اصل و نسبی در یمن دارد . )( معجم أحاديث الإمام المهدي. ج 1 ص 299 : )

و مهدی اول از فرزندان امام مهدی ع است و به ناچار نسلش ناشناخته و مبهم میباشد زیرا فرزندان امام مهدی ع اصل و نسبشان نامعلوم است و این صفات از صفات یمانی منصور و از صفات مهدی اول است زیرا آنها دو نفر نیستند بلکه یک نفرند .


و اگر بیشتر بخواهی اضافه میکنم که همانا یمانی آماده کننده مقدمات ظهور در زمان امام مهدی ع است و از 313 نفر میباشد و پرچم را به امام مهدی ع تحویل می دهد و مهدی اول نیز در زمان ظهور حضور دارد و اولین مومنین به امام مهدی ع در ابتدای ظهور و پیش از قیام است، پس به ناچار یمانی یا مهدی اول باید یکی از آنها بر دیگری حجت باشد و از آنجا که ائمه و مهدیین بر همه خلق حجتند پس باید مهدی اول بر یمانی حجت باشد اگر آنها را دو نفر فرض کنیم . و به این ترتیب مهدی اول، رهبر قیام و آماده سازی برای ظهور خواهد بود پس یمانی باید پیرو رهبر اصلی باشد و این غیر صحیح است زیرا یمانی رهبر اصلی قیام و آماده سازی ظهور است و لازم است که یمانی همان مهدی اول و مهدی اول همان یمانی باشد .

یمانی اسمش احمد، از بصره و بر گونه راستش اثری است .در ابتدای ظهورش جوانی است و در سرش شوره دارد و داناترین مردم به تورات و انجیل و قران پس از ائمه میباشد و نسبش معلوم نیست و ملقب به مهدی است و امامی است از طرف خدا که لازم است تبعیت شود و بر مسلمانی جایز نیست که از او سرپیچی کند و هر که چنین کند از اهل آتش است .یمانی به سوی حق و راه راست وامام مهدی ع دعوت می کند، برای شناخت مشخصات مهدی اول به روایات محمد و ال محمد در کتابهای غيبة النعماني وغيبة الطوسي وإكمال الدين والبحار ج52 و ج 53 مراجعه شود

همه پیروان یمانی از 313 نفریاران امام مهدی ع اند و به دلیل پیرویشان از یمانی ، همه از یمانیون به شمار میروند و از آنها یمانی صنعا و یمانی عراق و ...میباشد .

كَلاَّ وَ الَقمَر * وَ اللَّيْل ِإذ َأدْبَرَ * وَ الصُّبْح ِإذا َأسْفرَ * ِإنَّها لإِحْدَى الْكُبَر * نَذيرًا للْبَشَر * لمَنْ شاءَ منْكمْ َأن يَتَقدَّمَ َأوْ يَتَأخَّرَ * كُلُّ نَفْس ِبما َ كسَبَتْ رَهينَةٌ * ِإلاَّ َأصْحابَ الْيَمين *في جَنَّاتٍ يَتَساءَلون * عَن الْمُجْرمينَ * ما سَلككُمْ في سَقرَ * قاُلوا َلمْ نَكُ منَ الْمُصَلِّينَ *وَ لمْ نَكُ نُطْعمُ الْمسْكينَ * وَ ُ كنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخائضينَ * وَكنَّا نُكذِّبُ ِبيَوِم الدِّين * حَتَّى َأتانَا الْيَقينُ * َفما تَنَفعُهُمْ شَفاعَةُ الشَّافعينَ * َفما َلهُمْ عَن التَّذْكرَة مُعْرضينَ * َ كَأنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفرَةٌ* فرَّتْ منْ َقسْوَرَةٍ * بَل يُرِيدُ كُلُّ امْرئ منْهُمْ َأن يُؤْتى صُحُفًا مُنَشَّرًة * كَلاَّ بَل لا يَخاُفون الآْخرَة * كَلاَّ ِإنَّهُ تَذْكرَةٌ * َفمَنْ شاءَ َ ذكرَهُ * وَ ما يَذكرُون ِإلاَّ َأن يَشاءَ اللَّهُ هُوَ َأهْلُ التَّقوى وَ أهْلُ الْمَغْفرَة(المدثر 32-56)

هرگز اینطور نیست و سوگند به ماه * و سوگند به شب وقتی بگذرد * و سوگند به صبح آنگاه که نمایان شود * همانا آن از نشانه های بزرگ خداست * تا مردم را بترساند *براى كسانى از شما كه مىخواهند پيش افتند يا عقب بمانند [بسوى هدايت و نيكى پيش روند يا نروند]* هرکس در مورد هر چه کند ، بازخواست میشود * به جز اصحاب یمین * آنان که در بهشتها میپرسند * از ستمکاران * چه چیز شما را به دوزخ افکند * گفتند از نمازگزاران نبودیم * و به نیازمندان کمک نمیکردیم * و با بطالت گویان همدم بودیم * و روز پیروزی دین را تکذیب میکردیم * تا انکه به یقین رسیدیم * آری اکنون شفاعت شفاعت کنندگان سودی نمیرساند * پس چرا از یاد خدا و خودشان روی میگردانند * گویا الاغانی گریزان هستند * که از شیر درنده میگریزند * بلکه هر کدامشان میخواهد که چون رسولان برایش کتابی گشوده فرستاده شود * هرگز اینطور نیست .بلکه از اخرت نمیهراسند * هرگز ! این قران یاد و تذکره ای است * هر که بخواهد یادش میکند * و یاد نمی کنند مگر انکه خدا بخواهد . او اهل تقوی و اهل مغفرت است .

(والقمر) : وصی است

(واللیل ): دولت ظالمین

(والصبح) : روشنایی امام مهدی ع و ابتدای ظهورش از طریق وصی او مانند ابتدای طلوع خورشید است زیرا او خورشید است

(لانها احدی الکبر )( همانا آن از نشانه های بزرگ خداست *):: یعنی قیامت صغری و سه واقعه بزرگ الهی عبارتند از : قیامت صغری ، رجعت و قیامت کبری

(نذیرا للبشر )( * تا به مردم را بترساند *): هشدار دهنده و او ، وصی و مهدی اول(یمانی ) است که امام مهدی ع او را برای بشارت و انذار قبل از عذاب دردناک میفرستد تا هر که پیشقدمی بخواهد برای همراهی با امام مهدی ع پیشقدم کند و هر که کار را به تاخیر اندازد ، ماخرش کند .

كُلُّ نَفْس ِبما َ كسَبَتْ رَهينَةٌ *( هرکس در مورد هر چه کند ، بازخواست میشود *) و این واضح است که هر کس در مورد عملش بازخواست میشود .

الا اصحاب الیمین (به جز اصحاب یمین ) و اینها از حساب مستثنی هستند و آنان مقربین و اصحاب یمانی و 313 نفر از یاران امام مهدی ع هستند که بدون حساب وارد بهشت میشوند . خدای متعال فرمود :

فَأمَّا إن كَان منَ الْمُقرَّبينَ * َفرَوْحٌ وَ رَيْحَانٌ وَ جَنَّتُ نَعيم ( واقعه 88-89))، في جَنَّاتٍ يَتَساءَلو ن * عَن الْمُجْرمينَ* ما سَلككُمْ في سَقرَ * قاُلوا لمْ نَكُ منَ الْمُصَلِّينَ، یعنی از دوستداران ولی خدا و خلیفه او و وصی امام مهدی ع و مهدی اول (یمانی ) نبودیم . پس بر احدی از مسلمین جایز نیست که از یمانی سرپیچی کند و هر که چنین کرد از اهل آتش است.

امام ابی الحسن ع فرمود : «لانها احدی الکبر» (همانا آن از نشانه های بزرگ خداست *) یعنی ولایت .
لمن شاء منکم ان یتقدم او یتاخر (آن کس را از شما بترساند که بخواهد پیشقدم شود یا اموررا به تاخیر اندازد *) یعنی : هر که به ولایت ما بشتابد ، از آتش دور میشود و هر که ولایت ما را به تاخیر اندازد ، به سوی آتش میشتابد .
الا اصحاب الیمین (به جز اصحاب یمین ): به خدا سوگند آنان شیعیان ما هستند
لم نک من المصلین (از نمازگزاران نبودیم ) یعنی همانا ما پیرو وصی محمد ص و اوصیای بعدش نبودیم ... (الكافي : ج 1 ص 432 ح 91)

و خدا برای یاری من کافی است و چه خوب یاوری است .

و همانا علی ع به معاویه پسر هند (که لعنت خدا بر او باد) گرفتار شد و با قومی به سوی علی ع آمد که فرق ناقه و شتر سرکش را نمیدانستند و امروز من مانند پدرم علی ابن ابیطالب به 70 معاویه (که لعنت خدا بر آنها باد ) مبتلا هستم . و پیروانشان مانند قدیم فرق بین جمل و ناقه (شتر سرکش و ناقه الهی ) را نمیدانند . و خدا بر آنچه وصف میکنند ، یاور است

و به خدا سوگند رسول الله ص و پدرانم از ائمه چیزی را از امرم باقی نگذاشتند مگر آنکه آن را تبیین نمودند . مرا به دقت وصف نمودند ، مرا نامیدند و مسکنم(محل تولدم) را ذکر کردند و چیزی پوشیده نماند و شبهه ای پس از این بیان در موردم نمی ماند . و امر من از خورشید تابان در وسط روز نمایانتر است . همانا من اولین مهدیین و یمانی موعودم . .
االمتشابهات جلد 1-4 ص 225-232

1 comment: